Τρίτη

Το αίσχος της ΕΡΤ

Το βράδυ της Παρασκευής 23 Οκτωβρίου η ΕΡΤ ξεπέρασε τον καταπιεσμένο της εαυτό, πέταξε τις μάσκες και επιδόθηκε σε ένα πρωτοφανές αντικομμουνιστικό παραλήρημα!


imer


Επέλεξε να προβάλει ταινία σύμφωνα με το σενάριο της οποίας οι Βερολινέζοι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου δεν υπέφεραν από τους Ναζί. Όχι… Άλλη ήταν η πηγή των δεινών τους και όχι ο φασισμός. Από την εκδικητική μανία του Κόκκινου Στρατού υπέφεραν, όταν μπήκε απελευθερωτής στο Βερολίνο.

Τής Δήμητρας Μύριλλα

Η ταινία που φέρει τον τίτλο «Ανώνυμη: Το απαγορευμένο ημερολόγιο» (2008) και την υπογράφει ο σκηνοθέτης Μαξ Φάρμπερμποκ, βασίζεται σε ένα φερόμενο πραγματικό ημερολόγιο μιας κατά τ’ άλλα ανώνυμης δημοσιογράφου (αντίθετα η Αννα Φρανκ κάθε άλλο παρά ανώνυμη ήταν), η οποία φέρεται να πέφτει θύμα βιασμού κατ’ εξακολούθηση από εξαγριωμένους σοβιετικούς στρατιώτες μέχρι που αποφασίζει πως για να σωθεί πρέπει να γίνει η ερωμένη ενός σοβιετικού αξιωματικού και αυτό εν τέλει κάνει.

Στο μεταξύ, οι σοβιετικοί στρατιώτες επιδίδονται σε διάφορες πράξεις βίας και ακολασίας, αλλά στο μεταξύ δεν έχουμε μάθει η πρωταγωνίστρια, πριν μπει ο Κόκκινος Στρατός στο Βερολίνο πώς ακριβώς ζούσε. Περνούσε καλά στο Βερολίνο των φασιστών δολοφόνων; Βλέπουμε όμως Γερμανούς του περιβάλλοντός της να αναρωτιόνται τεθλιμμένοι αν ο Χίτλερ ζει (για να τους σώσει;!) ή τους εγκατέλειψε.

Μέχρι που ανακοινώνεται η αυτοκτονία του και τότε αυτό το κινηματογραφικό πόνημα – καλλιτεχνικός οχετός χρησιμοποιεί το γνωστό αμερικανικό οπλοστάσιο, δηλαδή τα γνωστά αντιθετικά σχήματα καλός – κακός, ωραίος – άσχημος κλπ και ο θεατής οδηγείται να συμπαθεί τους καημένους Γερμανούς που απέμειναν μόνοι κι έρημοι χωρίς Χίτλερ και να αντιπαθεί τους εξαγριωμένους σοβιετικούς που πλέον είναι ανεξέλεγκτοι. Φυσικά… έρχεται και ο έρωτας. Ο Σοβιετικός αξιωματικός – εραστής δεν είναι τόσο «γουρούνι» όσο οι συμπατριώτες του και προκύπτει το γερμανορωσικό ειδύλλιο. Και μαντέψτε τι παθαίνει ο Σοβιετικός… Εκτοπίζεται στη Σιβηρία!

Όπως βλέπεται η ταινία βρίθει πρωτοτυπιών… Γεγονός που δεν μας εκπλήσσει αν σκεφτούμε ότι σύμφωνα με στοιχεία που δίνονται για την ταινία πραγματοποιήθηκε με τη συνεισφορά μιας άλλης φοβερής ομάδας παραγωγής, εκείνης που έκανε τις «Ζωές των Αλλων». Δε μένει παρά στην επόμενη ταινία που θα σκαρώσουν να δούμε τον αξιωματικό να αυτομολεί στην Ευρώπη, μετά από φριχτά βασανιστήρια που υπέστη στη Σιβηρία και τη Γερμανίδα να πηδάει το τείχος του Βερολίνου, πριν πέσει, για να τρέξει να τον συναντήσει… Στο μεταξύ το φιλμ το βρίσκουμε να φιγουράρει σε ελληνικά εθνικιστικά site με ενθουσιώδη σχόλια (βλ. http://www.e-grammes.gr/article.php?id=4479).
Διότι οι «ανώνυμες» καταγγελίες βρίσκουν πάντα πρόθυμους επώνυμους (επίσημους ή ανεπίσημους) διαστρεβλωτές της Ιστορίας, οι οποίοι βρίσκουν άλλους πρόθυμους αριστεροδέξιους για να τους νομιμοποιήσουν. Και κάπως έτσι τρέφεται το αυγό του φιδιού.

Στην προκειμένη περίπτωση προθυμοποιήθηκε ΕΡΤ, η οποία δεν ντράπηκε να βάλει την ταινία στο site της με την εξής περιγραφή: «Πρόκειται για την πρώτη ταινία που ασχολείται μ’ ένα από τα θέματα-ταμπού της συμμαχικής νίκης στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο: τους μαζικούς βιασμούς δεκάδων χιλιάδων Γερμανίδων γυναικών από τους Σοβιετικούς στρατιώτες» (βλ. http://www.ert.gr/xeni-tenia-stin-ert2-to-imerologio-mias-anonimis/)

Ε… αφού η Ευρωπαϊκή Ενωση λέει πως τα εγκλήματα του κομμουνισμού δεν πρέπει να ξεχαστούν κι αφού εμείς εδώ είμαστε και θα παραμείνουμε «ευρωπαίοι» πρέπει το παιχνίδι να παιχτεί ολόκληρο.

Γι’ αυτή την πρωτοφανή αντικομμουνιστική υστερία στην οποία επιδόθηκε με επιτυχία που θα ζήλευαν και οι «δεξιοί», η διοίκηση της ΕΡΤ, αλλά και οι πολιτικοί της προϊστάμενοι – ουδέποτε αριστεροί, ούτε πρώτη ούτε δεύτερη φορά – πρέπει να δώσουν εξηγήσεις. Και θα τις περιμένουμε…

Ημεροδρόμος